Tekmar – Potešenie z výberu

HISTÓRIA

Spoločnosť TEKMAR vznikla v Nitre v roku 1995 so zámerom podnikať v oblasti poradenstva
a predaja zdravotníckej techniky. V roku 1996 však prišla príležitosť podnikania v oblasti
výroby potravín, ktorú priniesol nový spoločník. Príprava projektu trvala viac ako rok.
Spoločnosť prechádzala dynamickými zmenami a prvým dôležitým medzníkom bolo
otvorenie prvej výroby v prenajatých priestoroch patriacich Obecnému úradu v Čebovciach.
Priestor určený na materskú škôlku značka prestavala na funkčnú, i keď priestorovo
obmedzenú výrobu pre prvú technologickú linku na výrobu müsli tyčiniek. Neskôr prišla
investícia do jogurtového programu a uvedenie výrobku Musli tyčinka v Jogurte, ktorý sa
stal na mnoho rokov tým výrobkom, ktorý značku odlišuje od konkurencie.
Veľká zmena prišla v roku 2002, kedy značka investuje do novej výrobnej linky, zvyšuje
kapacity a rozširuje portfólio výrobkov. Vzniká koncept nového výrobku JUICY BAR,  ktorý
taktiež prináša konkurenčné výhody a je zaujímavý pre spotrebiteľa. O rok neskôr TEKMAR
preniká do oblasti výroby funkčných potravín. Výsledkom je ocenenie malého portfólia
proteínových a vitamínových výrobkov na výstave v Amsterdame ako novinka roka. V roku
2007 sa značka rozhodla pre zásadnú inováciu do vybudovania vlastného výrobného
komplexu, ktorého súčasťou je logistický areál a nová výrobná linka na produkciu strategickej
suroviny – obilných vločiek. Prichádzajú tiež nové výrobky v oblasti aplikácie živých
probiotických kultúr do tyčiniek a intenzívna spolupráca s Ústavom experimentálnej
medicíny UPJŠ v Košiciach. Spoločnosť investuje do nových technológii a prináša na trh
výrobky v oblasti výživy pre športovcov, nové typy alternatívnych proteínových výrobkov a
výrobkov pre rôzne stravovacie systémy. Nové produkty otvárajú dvere do nových trhov
a výrobky TEKMAR sú dnes distribuované v Európe, Ázii, na Arabskom polostrove a v Afrike.

INOVÁCIE

Spoločnosť TEKMAR má slovenských majiteľov, prívlastok rodinnej firmy, vlastné know-how
a povesť inovatívneho výrobcu, ktorý sa môže pochváliť ekonomickou stabilitou, je
významným zamestnávateľom a technologickým lídrom. Všetky výrobky, tvoriace široké
portfólio boli vyvinuté vlastnými postupmi, intenzívnymi prieskumami preferencii
obchodných zákazníkov, spotrebiteľov a prieskumom trhu. Dôležitý je vlastný výskum
a technologický vývoj. Značka každý rok prináša na trh inovatívne výrobky, z ktorých mnohé
získali ocenenia na výstavách. Za posledných 10 rokov investovala veľa prostriedkov do
modernizácie vlastného výrobného areálu, ktorého súčasťou je Think TEKMAR centrum
aplikovaného výskum. Jeho úlohou je základný a aplikovaný výskum v oblasti zdravej
výživy, vývoj nových výrobných postupov a typov funkčných potravín. Výsledkom práce
Centra sú výrobky, ktoré pravidelne získavajú ocenenia na špecializovaných kongresoch,
výstavách a súťažiach.

HODNOTA ZNAČKY

Základnou hodnotou značky je jej DNA – byť zvedavý a inovatívny výrobca tyčiniek s
pridanou hodnotou, mať DNA pre vedu a výskum vo výžive. Prináša do života ľudí
a obchodných partnerov pridanú hodnotu. Aby si mali možnosť vyberať kvalitne, zdravo a
podľa ich potrieb. Už od založenia je hlavnou výhodou a hodnotou značky silné vedecko –
výskumné zázemie. Vyplýva zo vzdelania a profesných skúseností zakladateľa Jozefa Nitraya
a celého TEKMAR vedeckého tímu.
Svoje vedomosti vytrvalo aj naďalej nadobúda a aplikuje v oblasti tvorby receptúr. Viac ako
80 zamestnancov značky formuje jej charakter, ktorému nechýba odvaha, pracovitosť,
operatívnosť a zmysel pre vytváranie hodnôt. Výsledkom je 350 receptúr, medzinárodné
certifikáty kvality, produktové ocenenia, zázemie a špičková technologická vybavenosť, či
partnerstvo s významnými vedeckými inštitúciami. V dnešnom svete úspešných značiek je
najdôležitejším kritériom byť rozpoznateľný, mať svoju víziu a DNA. TEKMAR sa takouto
rozpoznateľnou značkou za 27 rokov pôsobenia stal

KOMUNIKÁCIA A ÚSPECHY

Existencia TEKMAR je spojená s niektorými významnými medzníkmi a oceneniami. Prvým
bolo v roku 1998 ocenenia za výrobky bez prídavku cukru a za dizajn produktov na
Medzinárodnej výstave Agrokomplex. Od roku 2001 sa značka stala členom Medzinárodnej
Asociácie výrobcov privátnych značiek, ktorej odborná komisia pravidelne oceňuje nové
produkty ako inovatívne výrobky pre moderný supermarket. Nové brandy sú pravidelne
oceňované na výstavách SIAL v Paríži, Šanghaji a v Montreale. TEKMAR sa ako podnikateľský
subjekt stal success story slovenského priemyslu a zakladateľ spoločnosti Jozef Nitray
finalistom súťaže podnikateľ roka.
Cesta značky je spojená so športovými podujatiami a spoločenskými eventami. Vďaka svojim
produktom bola partnerom na Olympiáde v Sydney a v Soči. Bola tiež partnerom
Slovenského zväzu ľadového hokeja v čase nášho zlatého úspechu na MS v Göteborbu a
produktovo dlhodobo podporovala nášho zlatého atléta Mateja Tótha. Spoločnosť
podporuje aj mladé športové nádeje, Ligu proti rakovine, Nitriansky divadelný festival a
ďaľšie lokálne aj celoslovenské akcie. Za špecifický úspech považuje podporu projektu
Zabudnutých piesní, vďaka ktorej vznikli nahrávky mimoriadnych slovenských ľudových
piesní, ocenených cenou Svetozára Stračinu.

UDRŽATEĽNOSŤ A CSR

TEKMAR si pre výrobný proces vyberá suroviny a prísady na základe dôkazov, ktoré
preukazujú ich súlad s vysokým štandardom kvality, ako aj s príslušnými regulačnými
požiadavkami. Všetkým svojim zákazníkom odporúča pestrú stravu a dodržiavanie diétnych
odporúčaní. “Ak nekonzumujete odporúčané množstvo všetkých skupín potravín, je našou
dobrou radou využívať doplnky stravy, ktoré zabezpečia široké spektrum vitamínov a
minerálov potrebných pre naše telo.” TEKMAR ponúka produkty obsahujúce práve tieto
dôležité živiny.

Značka vyvíja výrobky so spoľahlivými štúdiami účinku. Jej oddelenie výskumu a vývoja v
spolupráci s nezávislými odbornými autoritami dbá na štúdie týkajúce sa nových produktov.
Všetky prehlásenia sú v súlade s nariadeniami EÚ o výživových a zdravotných tvrdeniach.
Spojením odborných znalostí výskumného a vývojového tímu, s legislatívou EÚ, sú dodržané
všetky právne a vedecké požiadavky: od nápadu na produkt, cez výrobný proces, informácie
na obaloch až po marketing hotového produktu.